Van onderwijsvisie naar inrichtingsconcept
Meedenken, kennis delen en inspireren; dat hóórt bij Eromesmarko. Met een berg aan ervaring begrijpen wij precies voor welke uitdagingen je staat bij de inrichting van een onderwijsruimte. Daarom kijken we graag mee en komen we met creatieve oplossingen voor elke wens, situatie en begroting. Ons advies gaat verder dan de beste tafelhoogte of een bijpassend stoeltje. Samen met alle betrokkenen kijken wij hoe we met een duurzame en slimme inrichting de ideale toekomstbestendige leeromgeving kunnen creëren specifiek voor uw onderwijsinstelling. Een omgeving waar leren leeft!
Hieronder lees je hoe wij 100% samen in de praktijk brengen.
samen Een duurzame keuze Waar wij voor staan
Zes inrichtingspijlers
Eromesmarko deed samen met de HAN (Hogeschool Arnhem & Nijmegen) onderzoek naar de huisvesting en inrichting van onderwijsinstellingen. Met de resultaten hebben we zes pijlers geformuleerd, als basis voor een toekomstbestendige (fysieke) leeromgeving: diversiteit, keuzevrijheid, identiteit, flexibiliteit, ontmoeten en duurzaam & groen. De ‘zes pijlers verkenningstabel’ is al voor veel schoolleiders en (facility)managers een waardevol hulpmiddel gebleken.
Workshops
Hoe ziet jouw droomschool eruit? Hoe gaan we slim om met de indeling van het gebouw? Hoe kun je met kleuren en materialen zorgen voor een veilige, rustige omgeving? Een nieuwe inrichting kiezen kan een mooi gezamenlijk proces zijn. We bieden verschillende creatieve workshops voor schoolteams, ouders en leerlingen om tot de beste ideeën en aanpak te komen.
Meedenken en draagvlak
Bij elk inrichtingsproject vragen wij gebruikers en betrokkenen naar hun input en ervaringen. We nodigen bijvoorbeeld team en leerlingen uit actief mee te denken over de uitwerking, zodat het ook echt ‘hun’ inrichting wordt. Zo komen we samen tot de beste oplossingen en ontstaat bij alle betrokkenen draagvlak voor de gemaakte keuzes en veranderingen.
Creatieve studio
Het onderwijs verandert continu. Voor het succes van die veranderingen is het belangrijk dat het schoolinterieur nieuwe ontwikkelingen ondersteunt en zelfs stimuleert. Dat levert interessante vraagstukken en uitdagingen op, waar onze interieurarchitecten en -ontwerpers zich dagelijks voor inzetten. Natuurlijk in nauw overleg met onze opdrachtgevers. Op basis van een ruimteplan maken we een interieurontwerp waarin ook plek is voor ‘out off the box’ ideeën en initiatieven. Elk projectteam bespreekt zijn projecten regelmatig met de andere teams, om zo van ieders inbreng en expertise gebruik te maken.
Verder kijken, kennis delen
Om onze opdrachtgevers niet alleen de allerbeste meubels maar ook up-to-date kennis uit het onderwijsveld te kunnen bieden, kijken we letterlijk over onze eigen grenzen. Onze ontwerpers en adviseurs leren van wat er in de rest van Europa in het onderwijs gebeurt. Deze kennis gebruiken we om zelf te blijven innoveren en om onze opdrachtgevers verder te verrijken.
Persoonlijke relatie en contact
Wij vinden het belangrijk om een persoonlijke relatie op te bouwen met onze klanten. Elke school wordt daarom bij ons gekoppeld aan een eigen inrichtingsadviseur en binnendienst collega. Zij zijn jouw vaste aanspreekpunten. Op verzoek leiden wij je graag rond in één van onze fabrieken en je bent vanzelfsprekend altijd welkom in onze showrooms in Wijchen, Hoogeveen, Düsseldorf en Frankfurt.